Η Andrea και ο Mike ολοκληρώνουν το ακραίο ταξίδι τους και αμέσως μετά αναχωρούν για το επόμενο – 13ο μέρος

Σειρά: 4-Xtremes

Παράταση.

Μετά από την τελευταία φάση του ταξιδιού στα Βαλκάνια – και μια συνάντηση με την ομάδα του RoadStars – οι Kammermann επιστρέφουν στην Ελβετία. Όχι, όμως, για πολύ! Το 13ο μέρος της σειράς μας.

Την τελευταία ανταπόκριση 4-Xtremes τη στέλνουμε από τη Γερμανία. Για την ακρίβεια, από έναν χώρο στάθμευσης στην ακτή του Νέκαρ, κάπου μεταξύ Στουτγάρδης και Χαϊδελβέργης. Εάν κοιτάξει κανείς λίγο πιο κάτω στο χάρτη, θα καταλάβει ότι έχουμε βγει από το δρόμο μας. Πράγμα το οποίο κατά κάποιον τρόπο ταιριάζει με τη συνολική πορεία του ταξιδιού μας, που επίσης δεν εξελίχθηκε όπως είχαμε αρχικά σχεδιάσει. Όμως, ας πάρουμε τα πράγματα με τη σειρά.

Ο τελευταίος μήνας του ταξιδιού μας, που διήρκεσε σχεδόν ένα χρόνο, μας επιφύλασσε μερικές δυσκολίες – αλλά και μερικές πραγματικά φοβερές στιγμές. Το χειρότερο ήταν ότι όσο πλησιάζαμε στην Ελβετία δυσκολευόμασταν όλο και περισσότερο να βρούμε μέρη να διανυκτερεύσουμε. Οι δρόμοι γίνονταν όλο και πιο στενοί, όλο και περισσότερες περιφράξεις μας εμπόδιζαν να φτάσουμε στα «καλά» σημεία. Στη Σερβία, απ' όπου στείλαμε ανταπόκριση τον προηγούμενο μήνα, περάσαμε την τελευταία νύχτα σε ένα παλιό ορεινό πέρασμα, και αυτό συνεχίστηκε και στη γειτονική χώρα, τη Βοσνία-Ερζεγοβίνη. Εκεί έπρεπε να αρκεστούμε ως επί το πλείστον σε χώρους στάθμευσης σε παράδρομους.

Πίστα αγωνιστικού έλκηθρου, παζάρι και μιναρέδες: στη Βοσνία-Ερζεγοβίνη οι Kammermann είχαν ακόμη μια ευκαιρία για τουρισμό – και για διαδρομές σε πολύ στενούς δρόμους.

Βόλτα στην εγκαταλελειμμένη πίστα αγωνιστικού έλκηθρου.

Πριν φτάσουμε στην πρωτεύουσα, το Σαράγιεβο, οδηγήσαμε σε στενούς, ορεινούς δρόμους με στροφές, μέχρι που συναντήσαμε μια ιδιαίτερη ατραξιόν: την εγκαταλελειμμένη πίστα αγωνιστικού έλκηθρου των Χειμερινών Ολυμπιακών Αγώνων 1984. Ευτυχώς, δεν είχε σχεδόν καθόλου κίνηση, έτσι η διαδρομή ήταν ευχάριστη. Συναντήσαμε μόνο μερικούς αγρότες, που μας έγνεψαν φιλικά. Τέτοιες στιγμές, το χακί φορτηγό μας μάς φαινόταν λίγο ανάρμοστο, αφού στο πρόσφατο παρελθόν η χώρα είχε βιώσει έναν φριχτό πόλεμο. Παρόλ' αυτά ήταν απίστευτη εμπειρία, να κατηφορίζεις με τα πόδια την ζωγραφισμένη με γκράφιτι πίστα και να την ανεβαίνεις ξανά λαχανιασμένος.

Από εκεί κατεβήκαμε το βουνό με το Axor μέχρι το κέντρο του Σαράγιεβο. Το παζάρι της πόλης μας θύμισε έντονα το διάστημα που βρισκόμασταν στην Τουρκία και το Ιράν, πριν από μερικούς μήνες. Ο πόλεμος έχει αφήσει τα σημάδια του στο Σαράγιεβο: σε πολλά κτήρια είναι ακόμη εμφανείς οι τρύπες από σφαίρες. Ώρα να εγκαταλείψουμε την πόλη. Στην τουριστική διαδρομή είδαμε το Μόσταρ και τους καταρράκτες Kravica.

Κινηματογραφικό γύρισμα στο νησί Κρκ.

Στην Κροατία κάναμε μια πρώτη στάση στην παραλία. Για πολλές μέρες μείναμε σε ένα ακρωτήριο. Από τη μία πλευρά ένα ποτάμι, από το οποίο εφοδιαζόμασταν με καθαρό νερό, και από την άλλη ένας ήσυχος ορμίσκος με κρυστάλλινα νερά, χαρακτηριστικά της κροατικής Αδριατικής.

Στο νησί Κρκ «πετύχαμε» ένα φανταστικό σημείο για να κατασκηνώσουμε: σε ένα εγκαταλελειμμένο λατομείο, δίπλα ακριβώς στο νερό – και πίσω μας την τεράστια γέφυρα που συνδέει το νησί με την ηπειρωτική χώρα. Σε αυτό το σημείο συναντηθήκαμε με την ομάδα του RoadStars, για μια κινηματογραφική ανασκόπηση του ταξιδιού μας. Για δύο μέρες γυρίζαμε όλοι μαζί το νησί, τραβώντας πλάνα σε διάφορα μέρη.

Η περιπέτεια δεν τελειώνει εδώ.

Μετά το γύρισμα έπρεπε επιτέλους να συνεχίσουμε για Ελβετία – μέσω Σλοβενίας και Ιταλίας. Όμως, για να είμαστε ειλικρινείς, προσπαθήσαμε να καθυστερήσουμε όσο το δυνατόν περισσότερο τη στιγμή της επιστροφής. Ασφαλώς ήμασταν χαρούμενοι που θα ξαναβλέπαμε την οικογένεια και τους φίλους μας μετά από ένα χρόνο, αλλά, ταυτόχρονα, δεν θέλαμε να τελειώσει η περιπέτεια.

Γι' αυτό συνεχίσαμε το ταξίδι μας κατά μήκος της ακτής της Ίστριας, απολαμβάνοντας τη ζέστη και τη θαλασσινή αύρα. Στη Σλοβενία επίσης αναζητήσαμε ένα μέρος για να διανυκτερεύσουμε, εάν και το τμήμα της χώρας από το οποίο έπρεπε να περάσουμε στο δρόμο μας προς Ιταλία ήταν πολύ μικρό και θα το καταφέρναμε άνετα σε μία ώρα.

Αφήνοντας πίσω σχεδόν 47.000 χιλιόμετρα.

Εντέλει, δεν μπορούσαμε να ξεκλέψουμε άλλο χρόνο και στο Chiasso περάσαμε τα ελβετικά σύνορα. Μας ακύρωσαν το Carnet de Passage, που είχαμε χρειαστεί για την είσοδο του Axor μας σε όλες τις χώρες του ταξιδιού μας, και μας υποδέχτηκε το πανέμορφο ορεινό τοπίο. Η γνωστή Ελβετία. Πρώτος σταθμός μας ήταν η λίμνη Walensee νοτιοανατολικά της Ζυρίχης. Εκεί πέρυσι είχαμε μηδενίσει το οδόμετρο, κηρύσσοντας επίσημα την έναρξη του ταξιδιού μας. Η ένδειξη κατά την επίσημη λήξη: 46.968 χιλιόμετρα.

Συνειδητά δεν λέμε ότι γυρίσαμε «σπίτι». Γιατί όλον αυτόν τον καιρό ήμασταν σπίτι. Οι δύο πρώτες εβδομάδες ήταν γεμάτες οικογενειακά τραπέζια και συναντήσεις με φίλους. Ευτυχώς, στους φίλους που πηγαίναμε παρκάραμε έξω από το σπίτι. Έτσι, δεν χρειαζόταν να αναζητούμε συνεχώς νέα σημεία για να διανυκτερεύσουμε.

Υποδοχή με ορεινό τοπίο και αναχώρηση ξανά: μετά από μόλις δύο εβδομάδες στην Ελβετία, η Andrea και ο Mike αναχωρούν ξανά για άγνωστο, μέχρι στιγμής, προορισμό.

Φυσικά κάθε γωνιά και κάθε δρόμος μας φαινόταν γνωστός, όμως είχε διαφορετική αίσθηση από εκείνη πριν το ταξίδι. Ήταν παράξενο να ακούμε πάλι άλλους ανθρώπους να μιλούν ελβετογερμανικά. Έπρεπε να προσέχουμε τι λέμε δυνατά, γιατί ξαφνικά όλοι μας καταλάβαιναν. Πολλά προϊόντα μας φαίνονταν πανάκριβα και όταν κάναμε τα ψώνια μας ήμασταν εντυπωσιασμένοι από την προσφορά.

Όσο είμαστε στο δρόμο, όλα καλά.

Έτσι, μετά από δύο εβδομάδες, αποφασίσαμε να ξαναφύγουμε. Αρχικά, θέλαμε να πάμε προς Ολλανδία στις αρχές Ιουνίου και εκεί να επισκεφτούμε την εταιρεία Bliss Mobil που είχε κατασκευάσει την υπερκατασκευή μας. Αντ' αυτού, πήραμε την απόφαση απλώς να ξεκινήσουμε και να δούμε προηγουμένως ένα κομμάτι της Γερμανίας. Πρώτος σταθμός μας ήταν η Στουτγάρδη και το Mercedes-Benz Museum. Εκεί, μάλιστα, μας επέτρεψαν να παρκάρουμε το Axor ακριβώς μπροστά από το κτήριο, όσο εμείς βλέπαμε την έκθεση. Τώρα βρισκόμαστε στον Νέκαρ, είμαστε πάλι μόνοι μας, μετά από ένα διάστημα που μας φάνηκε μεγάλο, και αναπολούμε το ταξίδι.

Ο τελευταίος χρόνος πέρασε γρήγορα. Ζήσαμε και είδαμε πολλά … Το συνειδητοποιούμε κάθε φορά που βλέπουμε τις φωτογραφίες ή διαβάζουμε τις ανταποκρίσεις μας. Κάποιες από τις περιπέτειές μας έγιναν πραγματικές περιπέτειες εκ των υστέρων, καθώς τις διηγούμασταν σε φίλους πίνοντας ένα ποτό. Στη διάρκεια του ταξιδιού μας, πολλές από τις δυσκολίες, όπως οι αναγκαστικές παρακάμψεις, ήταν για εμάς απλώς καθημερινότητα, την οποία προσπαθούσαμε να διαχειριστούμε όσο το δυνατόν καλύτερα.

Μάθαμε απίστευτα πολλά – και μας ξύπνησε η επιθυμία να εξερευνήσουμε περισσότερο τον κόσμο. Ακόμη δεν έχουμε συγκεκριμένα σχέδια για το μέλλον και αυτό μας αγχώνει λίγο. Το ιδανικό για εμάς θα ήταν να συνδυάσουμε με κάποιον τρόπο τη δουλειά με τα ταξίδια. Ένα μόνο είναι σίγουρο: δεν έχει σημασία εάν οι επόμενοι προορισμοί μας θα είναι τόσο εξωτικοί ή τόσο απαιτητικοί όσο εκείνοι που γνωρίσαμε τους περασμένους μήνες. Όσο είμαστε στο δρόμο, όλα καλά.

4-Xtremes – το ταξίδι «των άκρων».

4-Xtremes: Ένα ζευγάρι από την Ελβετία αναχωρεί για ένα ταξίδι «των άκρων»

Μέρος 1: Η Andrea και ο Mike Kammermann επιχειρούν ένα ακραίο ταξίδι με ένα όχημα ειδικών αποστολών

Μέρος 2: Η Andrea και ο Mike Kammermann παρουσιάζουν το όχημα ειδικών αποστολών τους με βάση το Axor

Μέρος 3: καραόκε δίπλα στην τεχνητή λίμνη και θαλασσοταραχή για το περιπετειώδες ζευγάρι από την Ελβετία

Μέρος 4: Πάρα πολλή ζέστη! Οι δύο εξερευνητές από την Ελβετία ταξιδεύουν στο Ιράν

Μέρος 5: Έλεγχος για κατασκοπεία και προσγείωση στο φεγγάρι! Νέα από το ζευγάρι των Ελβετών εξερευνητών

Μέρος 6: Πυροβολισμοί στο σκοτάδι και μια ειδυλλιακή πόλη-φάντασμα – νέες περιπέτειες για το ζευγάρι των Ελβετών εξερευνητών

Mέρος 7: Συνεχίζοντας εκτός δρόμου – το ζευγάρι των Ελβετών εξερευνητών «κατακτά» την Κεντρική Ασία

Mέρος 8: Το τίμημα της παγωνιάς – πικρές αποτυχίες και χέρια βοήθειας για το ζευγάρι των Ελβετών εξερευνητών

Mέρος 9: Οι Kammermann προελαύνουν στον ψυχρό πόλο παρά τα εμπόδια

Mέρος 10: Λείος πάγος και γεύση από πατρίδα στην καρδιά της Σιβηρίας για τους Ελβετούς εξερευνητές

Mέρος 11: Aυστηρά όργανα της τάξης και ανάπαυλα στη Μαύρη Θάλασσα για την ομάδα του 4-Xtremes

Mέρος 12: Σοβαρή οπισθοδρόμηση και περιπετειώδης τουρισμός στη Βουλγαρία για τους Kammermann

Mέρος 13: Η Andrea και ο Mike ολοκληρώνουν το ακραίο ταξίδι τους και αμέσως μετά αναχωρούν για το επόμενο