4-Xtremes – część 23: Wędrówki po całkiem innym świecie

Seria: 4-Xtremes – The World Tour

Gotowi na wyspę.

Djerba znana jest przede wszystkim jako kąpielisko. Andrea i Mike przejechali wzdłuż i wszerz największą wyspę Północnej Afryki i okazało się, że oferuje ona znacznie więcej!

Synagoga, street-art, uliczne życie: Djerba skrywa wiele ciekawych atrakcji.

Większość turystów dociera na Djerba samolotem. My wybraliśmy inną drogę: naszym Axorem przejechaliśmy groblą, która łączy ląd z wyspą. Niemalże od razu poczuliśmy, jakbyśmy wylądowali nie na wyspie, a w zupełnie innym świecie.

Na Djerbie znajduje się wiele wspaniałych willi oraz także dość spora gmina żydowska z okazale zdobioną synagogą El-Ghriba. Fakt: W 2002 roku w ataku terrorystycznym zginęło tu ponad 20 osób. Dzisiaj jednak miejsce to emanuje dostojnym spokojem.

Street-art i ramadanowy chleb.

Fascynująca jest także dzielnica artystyczna Djerbahood, w której w 2014 roku pozwolono 150 street-artowym artystom na pomalowanie ścian budynków. Nie mniej zdziwiła nas także niezliczona ilość kawiarni na głównych ulicach wiosek. Zatrzymaliśmy się przy piekarni i kupiliśmy specjalny ramadanowy chleb prosto z pieca.

W jednym punkcie Djerba jest taka sama jak reszta kraju: Także i tu policja turystyczna wielokrotnie kontrolowała nasze paszporty. Pewnego poranka ktoś zapukał do naszych drzwi i okazało się, że to nie policja, a rybak, który potrzebował pomocy. Jego mała ciężarówka utknęła w piasku i ktoś musiał ją wyciągnąć.

Ratunek i karaibskie klimaty.

Aby dotrzeć Axorem do pojazdu, musieliśmy pokonać wilgotne połacie soli i musieliśmy przy tym uważać, aby tam nie utknąć. Mike zatrzymywał się co kilka metrów i wbijał kontrolnie szpadel w ziemię. Podłoże było stabilne. Na końcu wystarczyło jedno pociągnięcie i transporter został wyswobodzony.

Na północnym wybrzeżu ponownie spotkaliśmy naszych niemieckich przyjaciół. Po wyboistej drodze dotarliśmy do plaży, która równie dobrze mogłaby być na Karaibach. Przy odpływie spacerowaliśmy w płytkiej wodzie po mieliźnie.

Djerba ma wiele do zaoferowania. Ale wyspa ta jest także i tym, z czego jest taka słynna: rajskim kąpieliskiem.

4-Xtremes – The World Tour.

Wycieczka, która nie ma sobie równych.

Przez trzy lata Andrea i Mike Kammermann są w trasie ze swoim Axorem. „4-Xtremes – The World Tour” to motto wycieczki, w którą dwoje Szwajcarów wyruszyło w połowie 2020 roku – i w której pozwolili uczestniczyć społeczności RoadStars! Bądź na bieżąco i nie przegap żadnego z zapierających dech w piersi miejsc, do których udaje się para amatorów przygody.

Aktualne odcinki serii „4-Xtremes – The World Tour” znajdziecie tutaj.

Przebieg podróży przed przeprawą do Ameryki Południowej znajdziecie tutaj.