Andrea ve Mike ekstrem turu sonlandırıyor. Ve tekrardan yola koyuluyor – 13. Bölüm

Standart donanım kapsamında: 4-Xtremes

Uzatma.

Kammermann ailesi, son bir Balkan aşamasından ve RoadStars ekibi ile görüştükten sonra İsviçre'ye geri dönüyor. Ancak kısa bir süreliğine! Dizimizin 13. bölümü.

Son 4-Xtremes raporu için size Almanya'dan yazıyoruz. Tam olarak: Stuttgart ile Heidelberg arasında bulunan Neckar nehrinin kıyısındaki bir park alanından. Aşağıdaki haritaya bakanlar güzergahtan çıktığımızı anlayacaktır. Bu seyahatimizin akışına az çok uyuyor; ne de olsa aslen planladığımız gibi gitmedi. Ama sırayla.

Yaklaşık bir yıllık seyahatimizin son ayında birkaç iniş yaşadık; ancak gerçekten muhteşem anılarımız da oldu. Ancak İsviçre'ye yaklaşırken gece konaklamak için park yeri bulmanın git gide zorlaşması hiç hoşumuza gitmedi. Git gide "daha dar" olmaya başladı; çoğalan çitler güzel yerlere ulaşmamızı engelledi. Geçtiğimiz ay rapor verdiğimiz Sırbistan'da son gecemizi eski bir geçidin orada geçirdik ve sonrasında komşu ülke Bosna Hersek'e doğru devam ettik. Orada çoğu zaman yan yollardaki park alanları ile idare etmek zorundaydık.

Kızak pisti, pazar ve minareler: Kammermann ailesi Bosna Hersek'te bir kez daha kapsamlı bir şehir turu ve çok dar yollarda geziler yapma fırsatı yakaladı.

Terk edilmiş kızak pistinde yürüyüş.

Başkent Saraybosna'dan dar dağ yollarını geçerek özel bir yere ulaştık: 1984 Kış Olimpiyatlarının terk edilmiş kızak pisti. Neyse ki trafik yoktu ve sürüş keyifliydi. Sadece bizi nazikçe selamlayan birkaç çiftçiyle karşılaştık. Böyle anlarda asker yeşili kamyonumuzun biraz uygunsuz olduğunu düşündük; ne de olsa ülke kısa sayılabilecek bir süre önce kötü bir savaş yaşadı. Yine de grafiti ile süslenmiş kızak pistinden aşağı ve sonrasında nefes nefese yukarı doğru yürümek muhteşem bir deneyimdi.

Oradan, tekrar Axor ile tepeden aşağı indik ve Saraybosna'nın merkezine ulaştık. Şehrin pazarı bize birkaç ay öncesinde gittiğimiz Türkiye ve İran'ı hatırlattı. Savaşın izleri diğer yerlerde olduğu gibi Saraybosna'da da görünüyor: Birçok binada kurşun delikleri var. Şehirden çıkmanın vakti geldi. Turist güzergahını izleyerek Mostar ve Kravica Şelalesine ulaştık.

Krk adasında film çekimi.

Hırvatistan'da ilk önce bir kıyıda mola veriyoruz. Birkaç gün bir burun üzerinde durduk. Bir yanda taze su ihtiyacımızı giderebildiğimiz bir nehir, diğer yanda Hırvatistan Adriyatik'ine özgü son derece berrak bir suya sahip sakin bir koy.

Krk Adasında da kamp yapmak için mükemmel bir yer bulduk: Yine hemen denizin yanında bulunan terk edilmiş bir taş ocağında; arkamızda ise adayı karayla birleştiren devasa köprü vardı. Burada seyahatimizi bir film gösterisi ile taçlandırmak için RoadStars ekibi ile buluştuk. Farklı yerlerde çekim yapmak için hep birlikte adada iki gün boyunca gezdik.

Macerayı sonlandırmayı hiç istemiyoruz.

Film çekiminden sonra planımız nihayetinde Slovenya ve İtalya üzerinden İsviçre'ye dönmekti. Ama açık söylemek gerekirse bu dönüşü mümkün olduğunca geciktirmeye çalıştık. Elbette bir yılın ardından ailemizi ve arkadaşlarımızı göreceğimiz için mutluyduk. Fakat maceranın son bulmasını da istemiyorduk.

Bu nedenle İstirya kıyısını baştan aşağı dolaştık ve sıcaklığın ve tuzlu deniz havasının keyfini çıkardık. Slovenya'da gece için bir yer aradık. Üstelik İtalya'ya giderken bu ülkede sadece çok kısa bir mesafe katedecek olmamıza ve bu mesafenin bir saat sürecek olmasına rağmen.

Yaklaşık 47.000 kilometrenin üstesinden geldik.

Ama sonuç olarak daha fazla uzatamadık ve Chiasso'da İsviçre sınırından geçtik. Axor'umuzun seyahat ettiğimiz birçok ülkeye girmesi için ihtiyaç duyduğumuz geçiş iznini mühürleterek geçersiz kıldık ve görkemli bir dağ manzarasıyla karşılandık. Tam tipik İsviçre. İlk hedefimiz Zürih'in güney doğusundaki Walensee idi. Burada geçen yıl seyahatimiz resmen başladığında kilometre sayacını sıfırlamıştık. Resmi bitişte durum şöyleydi: 46.968 kilometre.

Fakat buraya bilinçli olarak "eve geldiğimizi" yazmadık. Çünkü evimiz tüm yolculuk boyunca yanımızdaydı. İlk iki hafta aile ve arkadaşlarımız ile bolca leziz yemekler planlamıştık. Çok şükür ki arkadaşlarımızın arsasına park edebildik. Böylece konaklamaya izin verilen yeni yerler aramamıza gerek kalmadı.

Dağ manzaralı ve yeni başlangıçlarla karşılama: Andrea ve Mike, İsviçre'de iki hafta geçirdikten sonra tekrardan yola koyuluyor; hedefleri şimdilik bilinmiyor.

Elbette bütün köşeleri ve yolları biliyorduk ama yine de seyahatten öncesine göre farklı bir histi. Başka insanların İsviçre Almancası konuştuğunu tekrar duymak tuhaftı. Dışarıda neler konuştuğumuza son derece dikkat etmemiz gerekiyordu; burada herkes bizi anlayabiliyordu. Çoğu şey bize aşırı pahalı geldi, alışveriş sırasında sunulanlar karşısında şaşkına döndük.

Tekerlekler döndüğü sürece her şey yolunda.

Ve iki hafta sonra tekrardan yola koyulmaya karar verdik. Aslında Temmuz ayında Hollanda'ya giderek üstyapıcımız Bliss Mobil'i ziyaret etmek istiyorduk. Onun yerine yola çıkıp Almanyayı biraz gezmeye karar verdik. İlk hedefimiz Stuttgart ve oradaki Mercedes-Benz müzesiydi. Sergiyi gezerken Axor'umuzu doğrudan binanın önüne park etmemize izin verdiler. Şu anda Neckar kıyısındayız; bize uzun gelen bir süre sonra tekrar yalnızız ve geride bıraktığımız seyahati düşünüyoruz.

Geçtiğimiz yıl göz açıp kapar gibi geçti. Çok şey yaşadık ve gördük... Bunu bazen resimlere tekrar baktığımızda veya kendi raporlarımızı okuduğumuzda fark ediyoruz. Yaşadığımız bazı maceralar ancak şimdi gerçek bir maceraya dönüştü; özellikle de Apéro'da arkadaşlarımıza anlattıktan sonra. Turumuz esnasında zorunlu olarak girdiğimiz dolaylı yollar gibi karmaşık durumlar bile günlük hayatımızın bir parçasıydı; ki bunların üstesinden olası en iyi şekilde gelmeye çalıştık.

Çok şey öğrendik ve bu, dünyayı daha fazla keşfetmeye yönelik iştahımızı açtı. Somut gelecek planlarımız yok ve bu bizi biraz korkutuyor. Hayalimiz çalışmayı ve seyahat etmeyi bir şekilde birleştirmek. Ancak şu kesin: Sonraki hedeflerimizin geride bıraktığımız aylarda gittiğimiz yerler kadar egzotik veya zorlu olup olmayacağını bilmiyoruz; tekerlekler döndüğü sürece her şey yolunda.